Khamis, 27 September 2012

SANDWICH UBI KENTANG dan AYAM


Salam bahagia buat semua..

Hari ini saya bercuti lagi selama 3 hari,dapatlah update blog lagi.Sepanjang 3 hari ini saya ada banyak rancangan nak buat terutama sekali nak baking and cooking.Bila dah start masuk dapur semula,tagline saya..redah saja nak masak apa terutama nak mencuba resepi baru.Resepi sandwich hari ini juga merupakan resepi baru saya ,kalau sebelum ni selalu juga buat sandwich tapi kali ini di tambah ubi kentang pula.Sedap dan mengenyangkan.


























SANDWICH UBI KENTANG DAN AYAM
Sumber:Majalah Keluarga Mac 2010
Olahan:daridapursuzana

Bahan-bahan
  • 4 keping roti sandwich
  • 1 biji ubi kentang
  • 2 kepingan isi ayam panggang/goreng
  • daun salad
  • sedikit garam dan lada sulah
  • sedikit perahan lemon
  • mayones
  • sos cili

Cara membuatnya
  • Ubi kentang di potong bulat dan nipis kemudian di gaulkan dengan sedikit garam dan lada sulah.
  • Goreng sehingga keperang-perangan.
  • Sapukan roti dengan mentega,letakkan daun salad,kepingan ayam diikuti dengan ubi kentang goreng tadi.
  • Paipkan mayones dan sos cili di atasnya dan perahkan sedikit lemon.
  • Tutup dengan sekeping roti yang telah di sapu mentega di atasnya dan potong tepi-tepi roti.
  • Potong roti menyerong.Sedia untuk di hidangkan.
Cara saya
** Selepas ayam di  goreng,carikkan isi ayam sehingga halus.Gaulkan dengan mayones,sedikit garam dan lada sulah dan sedikit perahan lemon.Barulah di letakkan di atas roti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan