Sabtu, 15 Disember 2012

KEPAK AYAM PANGGANG BERMADU

Salam bahagia buat semua...
Saya dapat cuti sehari pada hari ini.Pagi-pagi dah masuk dapur nak release tension dengan memasak-perkara yang paling saya suka buat kalau penyakit 'M' tidak melanda!.Hari ini saya masak kepak ayam yang menjadi kegemaran saya.Kalau ayam seekor tu,bahagian ni yang paling saya suka.Resepinya mudah sahaja.Jika menggunakan seekor ayam,bahan-bahan boleh di adjust mengikut kesesuaian sendiri.Ia amat sedap dan menyelerakan.


KEPAK AYAM BERMADU
Sumber:anymz-mykitchen.blogspot.com/tq

Bahan-bahan
  • 4 keping kepak ayam
  • 2 sudu besar kicap manis
  • 1 sudu besar kicap masin
  • 1 sudu teh kicap pekat    saya ganti dengan 2 sudu besar kicap saus manis Heinz
  • 3 sudu besar madu
  • 2 ulas bawang putih-di sagat
  • sedikit halia-di sagat
Cara membuatnya
Gaul semua bahan bersama dan di perap semalaman atau sekurang-kurangnya 2 jam
Dah siap, panggang atas bara atau boleh juga di panggang dalam oven dengan kepanasan 180'C,bergantung pada oven masing-masing.
*saya membakarnya di dalam pemanggang ajaib.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan