Rabu, 26 Disember 2012

KEPINGAN TAUHU RANGUP

Salam bahagia buat semua...
Penghujung Disember tinggal beberapa hari lagi.Kalau boleh saya nak masukkan semua entri dalam tahun 2012 sebelum tahun baru menjelma.Banyak perkara  yang saya tak sempat buat ikut masa yang telah saya rancangkan.Macam la kehidupan saya ni sibuk sangat.Tahun depan bila sekolah di buka bermula lah kembali rutin harian saya yang sama setiap hari.Semoga segalanya bahagia....
Mari kita tengok resepi Tauhu goreng rangup ni.Sedap di makan panas-panas sambil di cicah dengan sos cili.

KEPINGAN TAUHU RANGUP
Sumber:daridapursuzana

Bahan-bahan
  • 4 keping tauhu-belah dua dan potong nipis
  • 1 tangkai daun sup-potong halus
  • 1 cawan tepung berempah goreng serbaguna
  • air secukupnya
  • minyak secukupnya untuk menggoreng
Cara membuatnya
  • Panaskan minyak.Campurkan tepung berempah dengan air mengikut kepekatan yang bersesuaian. 
  • Tambahkan daun sup yang di potong halus dan gaul rata.
  • Celupkan kepingan kecil tauhu ke dalam adunan tepung dan goreng hingga warna keperangan. 
  • Bila masak,toskan minyaknya dan sedia untuk di hidang bersama sos pilihan.  


























Ta..ta  sampai jumpa lagi!.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan