Sabtu, 8 Jun 2013

PUDING LAPIS NESCAFE

 As-Salam buat semua..
Selamat berhujung minggu.Kalau kat sini,esok sekolah mula di buka. Anak-anak dah siap kemas beg sekolah dan siapkan semua kerja sekolah dalam cuti.Saya pula tentulah akan lebih sibuk sedikit macam biasa.Tapi entri blog tetap boleh mencelah juga!
Entri hari ini adalah Puding lapis nescafe dari buku resepi FB tapi saya dah tokok tambah sedikit dari resepi asalnya.Mohon kongsikan di sini ya..

PUDING LAPIS NESCAFE
Sumber:Umiey Umaira
www.facebook.com/Buku resepi.

Bahan-bahan
10 gm serbuk agar-agar
1liter air (5 cawan)   saya guna 4 cawan
1 cawan gula 
1 cawan susu cair
1 sudu besar serbuk nescafe di bancuh dengan 1 sudu besar air panas
1 cawan santan pekat    saya tambah
sedikit garam     saya tambah

Cara membuatnya
  • Panaskan air,gula dan serbuk agar-agar  hingga mendidih .Saya tambah susu cair dan santan ke dalam adunan ini.
  • Tambahkan sedikit garam.Kemudian bahagikan kepada dua bahagian.
  • Satu bahagian di campurkan nescafe dan satu lagi di biarkan warna asal.
  • Tuangkan adunan susu ke dalam acuan pilihan dan biarkan ia mengeras sedikit..
  • Lapis pula dengan aduanan nescafe.Boleh juga di buat berlapis-lapis.
  • Sejukkan di dalam peti sejuk.

2 ulasan:

  1. salam kak..

    menariknya puding rasa nescafe..sedap dimakan time sejuk..best.

    BalasPadam