Sabtu, 20 Julai 2013

SALAD PELANGI

 As-Salam buat semua..
Saya entrikan satu lagi idea dessert untuk berbuka puasa.Biasa la saya ni, hari-hari cari resepi baru kerana saya jarang membeli kuih yang di jual.Dari resepi minuman jus,dessert dan puding serta juadah berbuka biasanya saya masak sendiri dan setakat ini saya masih berkesempatan untuk menyediakan sendiri di dapur di sepanjang Ramadhan ini.Alhamdulillah...

SALAD PELANGI
Resepi:Dear Nestle/Good food,Good life

Bahan-bahan
150 gm yogurt campuran beri Nestle
100 gm yogurt asli Nestle
150 gm epal merah-dadu
150 gm. pisang-dadu
100 gm betik-dadu
100 gm anggur hijau tanpa biji 
100 gm pic dalam tin,toskan dan dadu
75 gm.kurma tanpa biji

Cara membuatnya
  • Campurkan kedua-dua yogurt dalam mangkuk salad
  • Gaulkan dengan bahan-bahan yang di potong dengan campuran yogurt tadi.
  • Hidangkan sejuk.
** penggunaan buahan di dalam resepi ini bergantung kepada pilihan masing-masing .

1 ulasan: