Isnin, 14 April 2014

EAST COAST SPINE CIRCLE MEETING.

 As-Salam buat semua..
Saya abadikan gambar-gambar semasa menghadiri seminar di Hospital Sultanah Nur Zahirah(HSNZ),Kuala Terengganu(11-12 April)dua hari lepas...untuk kenangan.Bukan selalu dapat pergi dan bukan selalu dapat peluang dalam majlis ilmu begini.Saya sebagai peserta yang tukang sibuk ambil gambar orang!.
Seminar ini di adakan setiap tahun dan menggabungkan peserta dari negeri Kelantan,Pahang dan Terengganu.Ia di sertai oleh pakar bedah spinal,pegawai perubatan,jururawat dan paramedik spinal di mana ia mendedahkan teknik-teknik pembedahan spinal terkini.
Tempat tidur..Seri Indah Resort,Pantai Batu Buruk. 
Dinner..barbeku di Benteng,Taman Tamadun Islam,Pulau Wan Man.
Pakar bedah spinal dari Hospital Sultanah Nur Zahirah-Mr Joehaimey Johari,dari Hospital Raja Perempuan Zainab(HRPZ) Kota Bharu-Mr Ahmad Sabri Omar dan dari Hospital Universiti Sains Malaysia(HUSM),Kubang Kerian ,Prof madya Dr.Abdul Halim Yusof dan Prof Madya Dr.Mohd Imran Yusoff.Diskusi mengenai Upper Cervical Spine Fracture(C1 dan C2).
Semasa bengkel-penerangan tentang teknik pembedahan spinal oleh Prof madya Dr.Mohd Imran Yusoff  .
 Teknik terbaru pembedahan spinal C2 oleh Mr Joehaimey Johari(Mr Joe)dan wakil dari Nova Medika.
Acara wajib sebelum pulang-Pasar besar Kedai Payang,cantik-cantik kain batik Terengganu.Tak sah kalau tak beli kain batik dan keropok padahal kat Kota Bharu pun macam -macam ada!.
Bergambar kenangan sebelum pulang,di barisan depan sekali ialah Dr.Atikah Amirah Suzanna bt Abdullah,Ketua jabatan Orthopedik HSNZ dan di sebelah kiri beliau ialah Dr Ahmad Tajuddin(Mr.Taj) Ketua Unit Spinal HSNZ....inilah sahaja kenangan....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan