Ahad, 7 April 2019

VIETNAMESE SPRING ROLL

Assalam buat semua..
Kembali ke ruangan ini yang setia menunggu saya hadir.
Saya yang kadang-kadang rindu untuk bertandang di sini...tapi tak sempat.
Tetapi saya tak pernah melupakannya ..
Seperti baru semalam kita bertemu..ehh.
Ok..siapa yang suka makan ni...saya suka tapi tak berapa rajin nak buat.
Susah juga nak cari rice paper ni pada mulanya.
Lastly saya jumpa kat AEON Mall,Kota Bharu.
Sedap jer cicah dengan sos cili Thai.
Ok..let's try buat.

VIATNAMESE SPRING ROLL

Bahan-bahan
rice paper
meehoon atau suhun
daun salad
filamen ketam
udang
karot
*boleh juga di tambah bahan-bahan lain yang di sukai

Bahan sos pencicah
sos cili thai

Cara membuatnya

  • Potong panjang karot dan celur karot,filamen ketam dan udang dan buang kulitnya.
  • Rendam suhun dalam air panas dan toskan.
  • Ambil sehelai daun salad dan balutkan suhun ke dalamnya.Buat sampai habis
  • Ambil sekeping rice paper,celup sekali lalu dalam air suam.
  • Susun salad,udang atau filamen ketam dan karot
  • Lipat kanan dan kiri dan gulung hingga kemas.
  • Pastikan tidak buat terlalu tebal untuk elak rice paper dari koyak.
  • Siap..boleh cicah dengan sos.
*Saya menggunakan sos cili Thai readymade

1 ulasan:

  1. I m so glad to visit this blog.This blog is really so amazing.Thanks for sharing with us.

    BalasPadam