Sabtu, 28 Jun 2014

ROTI TELUR SCRAMBLE

 As-Salam buat semua...
Roti telur yang saya buat untuk sarapan pagi dan juga untuk di bawa semasa bertugas.Sekarang ni banyak saya sediakan 'food on the run'juga makanan yang menjimatkan masa untuk di makan semasa bertugas kerana keadaan sentiasa sahaja- sibuk sana -sini,sibuk entah apa-apa dan sibuk nak menyibuk dan pelbagai...he..hee,nak 'makan beradap'pun tak sempat!.

ROTI TELUR SCRAMBLE
Resepi:Aneka roti sahur/Chef Asma&Chef Danial 
            Majalah Rasa edisi Ramadhan Mei 2014

Bahan-bahan
2 keping roti -di buang kulit
2 biji telur
3 sudu makan susu penuh krim
1/4 lada benggala merah-dadu
1/4 lada benggala hijau-dadu
garam dan lada sulah secukup rasa
serbuk lada hitam   saya tambah

Cara membuatnya
  • Pukul telur bersama susu,lada benggala merah dan hijau,garam serta lada sulah,serbuk lada hitam sehingga kembang(saya tambah hirisan daun ketumbar).
  • Panaskan kuali non-stick,tuang bancuhan telur dan masak dengan api perlahan sambil di kacau sehingga telur masak berketul-ketul.
  • Bentangkan roti,letakkan telur hancur di atasnya.
  • Sedia untuk di hidangkan(saya picitkan sos cili dan mayonis diatasnya).
SELAMAT BERSAHUR DAN MENYAMBUT RAMADHAN ESOK BUAT SEMUA FOLLOWER BLOG INI DAN JUGA SILENT READER.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan