style="text-align: center"

Isnin, 3 Oktober 2011

SIRA UBI KAYU

 Pokok ubi kayu tepi rumah dah lama di tanam oleh Amzar.Saya nak tengok saiznya dah besar atau tidak .Tarik keluar satu pokok ada  la ubinya tapi kurus je macam tuan yang menanamnya(nasib baik dia tak baca blog ni)kalau tidak mesti emosi..kenapalah ubi kayu tu tak gemuk macam Azim .Kan bagus boleh di buat macam -macam.Dah sikit saya buat sira aje.Nak masuk blog juga? mestilah ..nak lepaskan tension  dengar Cik Ton membebel di pagi-pagi hari..

 Bahan-bahan
  • ubi kayu,gula ,garam dan air .
Cara membuatnya
  • Basuh bersih ubi kayu dan potong buang kulitnya.
  • Masukkan air ke dalam periuk,letakkan ubi kayu dalam air rebusan.
  • Bila empuk dan nampak lembut serta gebu,tambahkan gula dan sedikit garam.
  • Bila gula hancur dan jadi sebati dengan ubi kayu,padamkan api.
  • Letakkan dalam peti sejuk.Balik kerja boleh makan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan