Rabu, 13 Julai 2016

MANGO FLOAT

Assalam buat semua..
Hampir seminggu lebih saya tidak menulis di sini.
hari-hari teringat 'kesayangan' saya ini  tapi dek minggu raya semua masa berlalu begitu sahaja.
Rasanya masih belum terlambat untuk saya mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Fitri buat rakan-rakan blogger semua
Maaf zahir dan batin .
ok kita tengok dessert yang....
pada mulanya hanya di buat untuk orang lain makan.
tapi saya pula yang lebih-lebih makan.!
best betul dessert ni.. 
kalau nampak dessert ..nikmati lah dengan sepenuh hati.
Saya buat ikut cara yang mudah dan ringkas sahaja ,versi sendiri
Let's try buat.

MANGO FLOAT

Bahan-bahan
biskut vege cracker secukupnya
2 biji mangga saiz sederhana
krim putar secukupnya
biskut vege cracker-di hancurkan
bekas plastik

Cara membuatnya
  • Putar krim putar hingga kental.
  • Potong satu biji mangga dan blend untuk di jadikan puri mangga.
  • Potong dadu satu biji mangga lagi.
  • Susun biskut vege cracker di dalam bekas
  • Paipkan krim putar ke atas biskut
  • Letakkan mangga yang di potong dadu.
  • Paipkan puri mangga dan taburkan dengan serbuk biskut vege cracker.
  • Ulang semula cara sampai 3 lapisan(bergantung pada saiz bekas)
  • Letakkan di dalam freezer untuk semalaman.
  • Hidangkan sejuk.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan