style="text-align: center"

Rabu, 11 September 2019

ROTI JALA KUAH DURIAN

Assalam buat semua..
Hari tiba-tiba rajin..menulis pulak malam ni.
Sekarang ni musim durian merata-rata di Kota Bharu ni..
dari berbelas ringgit sekilo,semalam dah jumpa yang Rm3 sekilo..Durian kampung
Kat rumah ni durian free ..emak saudara yang bagi
Jadi saya tak beli la durian tu,kecuali kalau rasa nak makan yang isinya hebat sikit!
Yang free ni isinya biasa-biasanya saja.
Tak kisahlah yang biasa pun..durian jugak.
Cicah roti jala saja..selalunya cicah roti  bantal atau bun pun sedap juga.
Saya buat warna-warna sebab nak bagi nampak meriah..
Ikut la,asal bahagia.
Let's try buat

ROTI JALA

Bahan-bahan
2 cawan tepung gandum
2 cawan air
1 biji telur
2 1/2 sudu besar minyak masak
sedikit garam dan gula
pewarna hijau,merah,kuning

Cara membuatnya

  • Blend kesemua bahan dan tapiskan.
  • Masukkan adunan ke dalam acuan Roti jala
  • Sapu sedikit minyak pada kuali non-stick dan boleh terus menjala sampai habis.
KUAH DURIAN

Bahan-bahan
10 ulas durian atau lebih
2 kotak santan segera/santan segar
1 keping gula melaka
2 helai daun pandan
garam dan gula secukup rasa
air secukupnya

Cara membuatnya
  • Masukkan kesemua bahan ke dalam periuk kecuali durian
  • Masak dengan api perlahan.
  • Sentiasa kacau hingga mendidih.
  • Masukkan isi durian dan biarkan mendidih sebentar.Sesuaikan rasanya.
  • Tutup api dan sejukkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan