Ahad, 16 Oktober 2011

INSAF

INSAF
KARYA;LEE KEOK CHIH
Seremban ,Negeri Sembilan
(izinkan saya salin di blog ini sebagai kenangan.tq)

Ketika engkau pergi dan tanpa berkata
apa yang sudah di ucap
atau yang belum di cakap
sudah di lupakan
aku selitkan semua tangisan
ke dalam lembaran buku
seperti kelopak-kelopak bunga melur
musim remaja itu

Setelah begitu lama masa berlalu
pada sebuah senja
secara kebetulan membuka buku
kelopak mekar tiba-tiba jatuh
dari celah buku
tanpa suara dan tidak berbau               

Ketika itu..
mungkin hujan sedang menjilat
bingkai jendela
mungkin hujan semakin lebat
menutup samar-samar lampu jalan
Ketika semuanya berlalu
aku tahu
lambat laun aku pasti melupakan

Beban dihati akan ditanggalkan
aku berharap engkau maafkan aku
kehidupan sebenarnya terpaksa
seringkali terluka  kemudiannya sembuh
dunia masih sebuah taman
menunggu aku menjadi matang

Langit begitu biru
pohon begitu hijau
kehidupan bisa juga
begitu tenteram dan indah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan