style="text-align: center"

Jumaat, 24 Mei 2013

STRAWBERRY LASSI

 As-Salam buat semua..

Kalau suka minuman sejuk yang rasanya masam-masam manis ni bolehlah cuba buat Strawberrry Lassi.Saya tambah krim putar pula di atasnya.Boleh juga di tambah satu scoop ais krim vanilla ,lagi sedap rasanya.Dalam beberapa hari lagi saya mungkin tak dapat nak postkan resepi kat sini kerana menghantar anak sulung ke Kuala Pilah .Minggu depan saya akan masuk dapur kembali.Ta..ta sampai jumpa lagi!.

STRAWBERRY LASSI
Sumber:Citarasawan.blogspot

Bahan-bahan
9 biji strawberry
2 sudu besar gula
1/4 cawan susu segar
1/2 cawan plain yogurt
1 scoop ais krim/ais/krim putar

Cara membuatnya
  • Kisar kesemua bahan.Tambahkan ais dalam gelas dan masukkan semua bahan yang telah di kisar.
  • Boleh juga di letak ais krim atau krim putar di atasnya jika suka.
  • Hidangkan sejuk.

6 ulasan:

  1. Kita tukar2 gelas nak Suzana... saya buat smoothies ni, nak juga rasa lassi tu..

    Selamat menghantar anak ye... jangan sedih2, mencari ilmu itu satu jihad, lepaskab pemergiannya demi masa depannya juga.

    BalasPadam
    Balasan
    1. banjir juga sikit-sikit tapi orang sebelah tak tau!he..he

      Padam
  2. Balasan
    1. rasa macam ala-ala ais krim gitu...

      Padam
  3. salam kak..

    bestnya tengok lassi tu..terliur la pulak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. minum masa badan tengah panas,beast jugak.

      Padam