Khamis, 22 September 2011

2 SYAWAL

Saya dan keluarga menghadiri jemputan rumah terbuka yang berderet-deret bermula pada hari raya kedua.Ada enam jemputan yang tak boleh tidak ,semuanya kena pergi.Alahai macam mana nak makan macam -macam ni.Strateginya setiap buah rumah kena makan sikit aje.Sempat pesan lagi pada anak -anak kena makan juga sedikit  apabila sampai ke rumah orang, nanti tuan rumah kecil hati.Walaupun dah kenyang kena makan juga walaupun sekeping biskut.
Gambar-gambar yang sempat dirakamkan disini ialah semasa menghadiri jemputan rumah terbuka  Cikgu Intan Rafidah dan Cikgu Alfian iaitu anak sepupu saya .Hari raya pertama Cikgu Rafidah dah datang rumah ,jadi tiba giliran kami pula pergi beraya kerumahnya.
Budak lelaki yang pakai baju merah dan gebu itu adalah anak Cikgu Rafidah yang tersangat kiutnya.

Budak berdua ni dah tersadai tepi koridor rumah kekenyangan agaknya.Banyak makanan yang dihidangkan ,antaranya soto,spagetti ,koktel buah dalam kuah susu cair yang menyejukkan tekak .Ada juga kek coklat dan berbagai jenis biskut raya yang sedap -sedap.




my bodyguard juga tersadai di atas sofa kekenyangan. Dah tak larat nak bangun,sedang tunggu masa nak tidur la tu.Budak -budak pula sibuk dok main playstation 3.

  

Si Azim punyalah teruja dan kelaparan sampai tak tau nak makan apa.Tu dia sedang buat pilihan bijak nak makan apa.


 Azim ...tu bunga bukannya makanan!.Kalau ye pun Azim lapar takkan tak kenal antara bunga dan makanan.
 





Akhirnya dia ambil spagheti,mungkin dia ingat mee bandung yang selalu dia makan.he..he budak pemilih makanan ni,kalaulah dia tau itu spagheti takkan dia nak makan.


Azim sedang menambah mangkuk kedua.Selera nampaknya,sampai tak sedar jurugambar bebas sedang ambil gambar.





Azim sedang makan dengan kakak.Nampak muka macam dah kekenyangan.Dah boleh posing tu.Baru perasan ada jurugambar tengah sibuk merakam gambar dia sedang makan .

Hari itu kami pergi rumah keenam pada waktu malam.Mujur menunya adalah nasi dagang dan barbeku ayam.Kenyangnyaaaaaa....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan