Khamis, 30 Ogos 2012

CERITA AFIKAH


Salam bahagia buat semua...
Entri saya yang tertangguh sejak sekian lama.Dok tersimpan dalam draf hinga saya terlupa akannya.Cerita tentang anak sulung saya Che Nur Afikah Bahirah..anak sulung nama panjang..tengah excited la tu!menyambut hari lahirnya dalam bulan puasa yang lepas.Kek harijadinya tahun ini ialah Kek Coklat Mocha yang di hiasi dengan buahan segar.Sedap dan menggemukkan!!...

Saya mengalami morning sickness yang teruk hingga terpaksa admit wad.Muntah tak kira masa selama 4 bulan non-stop hingga tak dapat pergi bertugas.
Di lahirkan pada 8 ogos  1995 pada pukul 8.30 pagi di Hospital Universiti Sains Malaysia Kampus Kesihatan,Kubang Kerian Kelantan secara LSCS kerana kedudukan di dalam uterus secara songsang-Footling extended breech.Waa...sungguh menakutkan bila kali
pertama Dr.Ishak memberitahu anak saya berada dalam kedudukan breech...nanti kalau awak bersalin,kaki anak akan keluar dahulu.Waa..macam mana tu!.Terkedu.Tarikh yang di pilih untuk bersalin sedang elok kandungan berumur 9 bulan 10 hari.Dan pernah sekali menyambut hari lahir pada tarikh cantik-08.08.2008(8.8.8).

Semasa di lahirkan dia seberat 3.25 kg.Saya masih ingat lagi pada hari saya di sorong dengan troli ke dewan bedah,saya di temani oleh kedua-dua arwah ibu dan ibu mertua saya(tengah sebak!).Dengan doa mereka berdua semua tatacara pembedahan berjalan dengan mudah tanpa sebarang komplikasi.Itulah berkat doa ibu!
Selepas di lahirkan saya tak berkesempatan menatap wajahnya kerana masih dalam biusan am.Selepas tengahari,sebaik sahaja bangun dari tidur barulah jururawat membawanya ke tepi katil saya.Syukur kepada Allah saya mendapat anak pertama ketika berumur 24 tahun..mata sepet,makan muka anak cina!..kata saya dalam hati..
 
..dan kini setelah 17 tahun berlalu,saya sentiasa doakannya siang dan malam supaya dia menjadi anak yang soleh dan beriman dan tentulah juga menjadi anak yang kuat hati dan jiwanya.Amin.
D

1 ulasan: