Rabu, 29 Ogos 2012

COKLAT WAFFLE

Salam bahagia buat yang sudi membaca....
Catatan harian saya selalunya dimulakan dengan sedikit intro dahulu.Intro saya hari ini ialah..

Buatlah sesuatu supaya kita beri orang suka,
Buatlah sesuatu supaya kita beri orang gembira,
Buatlah sesuatu supaya kita beri orang mudah....dan itulah yang berlaku hari ini bila tiba-tiba saya di panggil bekerja ketika dalam cuti.Saya anggap itu semua ketentuanNYA...dan saya terima dengan hati yang terbuka.
Saya telah berbuat sesuatu untuk diri sendiri dan kawan-kawan yang saya hormati.titik.
Jeng..jeng, hari ini nak letak lagi gambar coklat homemade.Kali ini saya menggunakan pula biskut Waffle.Hari tu saya menggunakan biskut Oreo dan anak-anak komplen rasanya manis sangat walaupun habis dimakannya(pandai je komplen,yang kita ni habis comot tangan dengan coklat cair!)..versi edit membebel sorang-sorang...kalau tak edit ayat ni lagi panjang!

COKLAT WAFFLE
Olahan dari resepi Coklat Oreo
Sumber:Azlita masam manis

Bahan-bahan
  • coklat compound(Collata)
  • biskut waffle coklat
  • acuan coklat bulat
  • bunga hiasan
 Cara membuatnya
  • Cairkan coklat secara double boiler.
  • Sudukan atau masukkan ke dalam piping bag(biar sedikit sejuk).
  • Masukkan sedikit coklat ke dalam acuan bulat,letakkan biskut waffle dan tekan sedikit.
  • Kemudian masukkan sedikit lagi coklat ke atas biskut waffle hingga menutupi kesemua iskut.
  • Sejukkan di dalam peti sejuk dan bila ia sudah keras,keluarkan dari acuan.
  • Hiaslah coklat anda mengikut kreativiti sendiri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan