style="text-align: center"

Selasa, 11 Disember 2012

BERSIAR-SIAR DI ISTANA NEGERI.

Salam bahagia buat semua...
Malam ni barulah dapat mengadap komputer setelah seharian saya ketiduran kerana baru habis dari tugas malam.Kali ini nak entri pasal jalan-jalan kat Istana Negeri pada 2 minggu lepas sempena Keputeraan Sultan Muhammad ke-V.Istana Negeri yang terletak di Kubang Kerian,Kota Bharu, Kelantan telah di buka untuk lawatan anjuran MAIK(Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan ).Ia bermula pada 1 November dan berakhir pada 6 Disember yang lepas.Taglinenya-Seabad mendaulatkan islam.
Julung-julung kalinya 
semenjak dari kecil hinggalah umur nak separuh abad, inilah baru pertama kali saya berpeluang menjejakkan kaki ke dalam kawasan Istana Negeri.Seperti kata-kata yang tertera pada penanda buku yag di beri "jenguklah(ziarahlah)orang yang tidak pernah menjenguk mu dan berilah hadiah kepada orang yang belum pernah memberikan hadiah kepada mu".-hadis Riwayat Bukhari.Saya adalah pelawat yang ke- 6,3446.
Saya kongsikan beberapa keping gambar di sini semasa di dalam kawasan istana.Di bahagian ruang pameran (dalam ruang istana)tidak di benarkan mengambil gambar.
                                                                             


Model 3 orang ni sempat berposing di ruang legar pameran di sebelah luar selepas habis kami round di dalam ruang pameran yang mengandungi kitab-kitab lama ,pedang pahlawan zaman silam,artifak-artifak lama yang lain seperti  perisai perang,barang-barang tembaga dan ada juga replika rumah Nabi Muhammad SAW.
 
Kami hanya sempat melawat beberapa tempat sahaja.Budak 3 orang tu cepat saja penatnya bila berjalan-jalan di kawasan istana.Si bongsu Azim mula minta nak minum ,nak makan (tak de keja lain anak yang sorang ni!).kalau perutnya tak di isi nak jalan pun dia dah tak ada mood.

           .......... tengok muka dah muncung tu!!....
              Senyum semula sebab dah tau dapat pergi makan kat KFC.
              Sampai jumpa lagi...ta-ta.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan