style="text-align: center"

Rabu, 9 November 2016

CHICKEN POPCORN

Assalam buat semua..
Bertemu kembali dengan resepi lama tapi baru di buat.
Dada ayam....kalau goreng macam biasa tak berapa laku.
tapi kalau buat macam ni sekejap saja dah hilang !
Makan pula waktu panas-panas,rangup saja.
dengan saya sekali...tengah dok goreng lepas satu-satu masuk mulut.
Let's try buat

CHICKEN POPCORN
Bahan-bahan
2 keping dada ayam-potong kecil
1 biji telur-pukul sedikit
1/2 cawan tepung potato atau tepung beras
1/4 cawan tepung gandum
1/2 cawan tepung goreng ayam 
2 sudu kecil serbuk kari
1 sudu teh serbuk cili
1 sudu besar bread crumbs
lada sulah 
serbuk lada hitam
sedikit garam
daun parsli cincang

Cara membuatnya

  • Perapkan ayam dengan lada sulah dan serbuk lada hitam.
  • Campurkan semua bahan kecuali telur.
  • Masukkan ayam perap ke dalam telur dan gaul rata.
  • Gaulkan ayam bersalut telur denagn bahan tepung.
  • Panaskan minyak untuk menggoreng.
  • Ambil ayam satu-satu dan masukkan ke dalam minyak.
  • Goreng hingga perang dan rangup.Toskan.
  • Taburkan daun parsli cincang di atas ayam.
  • Hidangkan dengan sos cili Thai.

2 ulasan:

  1. Sedapnya! Ratah macam tu jer lagi best :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang sedap ..tengah goreng pun dah tak sabar nak makan..

      Padam