style="text-align: center"

Isnin, 7 Mei 2012

CERITA AZIM...


Salam bahagia buat semua....

Late entry..gambar-gambar Azim semasa menyambut harijadinya yang ke-10 tahun.Ia di buat lewat 3 hari dari tarikh sebenarnya kerana saya bekerja malam dan tak sempat nak menyediakan apa-apa pun .Akhirnya...semuanya di beli dan makan di rumah sahaja.Manakala tetamunya pula adalah papa,mama,umi,kakak dan abang sahaja.Ramainyaaa...                                                                         

Che Azim Ashmawi di lahirkan 10 tahun lepas pada 22 April 2002 di Hospital Universiti Sains Malaysia pada pukul 6.51 petang.Azim..papa tak dapat temankan mama kat labour room,dia cakap nak pitam tengok mama tengah nak bersalin!!.
Saya masih ingat lagi pada hari kejadian 'ngeri' itu.Anak yang paling susah untuk di lahirkan di antara ketiga-tiganya.Habis seluruh nafas saya nak mengeluarkannya,tapi Azim tak mahu-mahu keluar hingga akhirnya saya sendiri dah kehabisan air mata dan kehabisan tenaga.Dr.Ishak yang akan menyambut kelahiran Azim pada masa itu sudah tidak ada pilihan kerana degupan jantung azim dari alat CTG yang di pasang pada perut saya sudah menunjukkan isyarat semakin lemah.
..akhirnya Dr.Ishak mengambil keputusan untuk menggunakan kaedah vacuum extraction(so scary!)..waa..waa.menangis tak berair mata!!
Setelah melalui detik-detik yang mencemaskan itu ,akhirnya Azim dilahirkan pada pukul 6.51 petang dengan kepalanya nampak benjol sedikit(lekat bentuk vacuum kat kepala.. he..he).Tu la mama ajak keluar elok-elok tak nak! kena sedut lagi sapa yang tanggung..mama dan Azim juga.Sampai la ni,mama serik nak bersalin!.
Bayi comel ini seberat 3.59 kg. dengan ukuran tingginya sebanyak 54cm.Dan inilah Azim sekarang membesar dan terus membesar....ke 48kg.!























Selamat hari lahir Azim..semoga sentiasa sihat selalu dan menjadi orang yang beriman dan bijak pandai.AMIN.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan