Selasa, 5 Mac 2013

MAIN MASAK-MASAK...


Salam bahagia buat semua..

Saya ingin kongsikan di sini kelas memasak Chinese food yang di hadiri oleh saya dan Sr.Jaa,Kak Timah dan Tini oleh Rusdi Muhammed yang di adakan pada 2/3/13 yang lepas.Dee telah mengajar kami semua-ibu-ibu yang suka memasak ni sebanyak 5 jenis masakan Chinese food.Berbaloi-baloi!..
Inilah dia cikgu memasak kami yang hensem and sweet pada hari tu..Dee dan pembantunya Da.Inilah kali pertama saya masuk kelas memasak,selalunya kelas baking sahaja.Banyak tip-tip masakan yang di ajar oleh Dee yang tidak lokek ilmu memasaknya.Terimakasih untuk Dee yang sudi mengajar kami dalam keadaan cuaca yang panas pada hari itu.Berpeluh-peluh cikgu masak kita!
Resepi pada hari tu adalah Butter prawn special.Siap sekali dengan tip bagaimana cara nak buat juraian telur supaya betul-betul menjadi dan yang penting sekali ia sedap!.
Ini pula di tunjukkan cara nak buat Sizzling beancurd with chicken meat.
Resepi yang terakhir pada hari itu ialah Kerabu daging Thai sauce special.5 jenis resepi Chinese food yang di pelajari pada hari itu adalah-
  • Deep fried boneless chicken with Lemon sauce
  • Deep fried seabass with Nyonya sauce
  • Sizzling beancurd with Chicken meat
  • Butter prawn special
  • Kerabu daging Thai sauce special
Inilah sahaja sebahagian dari gambar-gambar yang sempat saya ambil pada hari itu.Terimakasih semua..kalau ada lagi kelas masak,saya pasti akan datang lagi!.Dan kepada sesiapa yang ingin belajar masak dengan Dee bolehlah add beliau di facebook Rusdi Muhammed.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan