Ahad, 3 Mei 2015

PESTA BUKU ANTARABANGSA KUALA LUMPUR 2015

As-Salam buat semua..
Coretan kenangan...Pesta buku Antarabangsa Kuala Lumpur yang sedang berlangsung sekarang dari 24 April hingga 3  Mei 2015 hari ini,di PWTC.Saya peminat setia buku begitu juga anak-anak jadi kebetulan dah singgah kat KL,kami tidak melepaskan peluang ini untuk pergi.
Bagi peminat buku macam saya memang best la berada kat sini lama-lama.Tak juga habis round sampai tingkat 4 sebab Azim dah penat.Nevertheless...puashati jugalah dapat round sampai tingkat tiga sahaja.

Banyak juga buku-buku yang kena 'culik' oleh kami seperti buku latihan sekolah PT3 untuk Azim dan buku-buku novel karya Ramlee Awang Murshid.Saya mula membaca karya Ramlee ketika saya masih belajar lagi dan sekarang satu-satunya anak perempuan saya juga meminati karya Ramlee(walaupun saya tak pernah beritahunya).Novel terbarunya-Bagaikan puteri di nobatkan sebagai pemenang anugerah sastera Negeri Sabah.Sambutan dari peminatnya menyebabkan beliau menyambung novel terbabit sehingga lahir trilogi-Bagaikan puteri,Cinta Sang Ratu dan Hijab Sang Pencinta,semuanya di borong oleh kakak Afiqah.Untungnya kerana saya juga boleh tumpang baca!.
Buku lain yang dibeli ialah,novel Sains fiksyen best selling karya Veronica Roth- Divergent,Insurgent,Allegiant and Four-A Divergent Collection.Yang ni nak tumpang baca bila free nanti.,buku cerita kanak-kanak dan buku-buku resepi masakan untuk saya.
Dan yang paling suka sekali bila terjumpa buku terlaris di PBKL 2014-Diagnosis karya para doktor pakar.Dah puas saya cari buku ni ni Kota Bharu tapi tak jumpa atau sememangnya tak ada.Kecewa juga bila buku Diagnosis 2 dah habis.Kalau tak kerana azim penat, saya memang nak cari sampai jumpa.Ada diskaun dan juga harga istimewa untuk buku-buku terpilih.

Buku yang best juga di beli pada hari itu ialah buku novel karya Hlovet,seorang yang tiada basic dalam penulisan tetapi boleh menulis cerita yang lebih kepada real kehidupan dan bukan jiwang-jiwang.Best kata-kata dari Hlovet ini...
"aku tak pandai melukis,jadi aku tak boleh draw n paint perasaan aku.
aku tak pandai menyanyi,jadi aku tak boleh lagukan hati aku,
aku tak ada art n skill,maka aku tak boleh nak shout out buat graffiti kat mana-mana dinding.
..dan sebenarnya aku tak pandai pun menulis,aku tau throw out n spill je".
Ni semua buku-buku yang telah sempat di beli(sebenarnya nak beli banyak lagi tapi kesian kat'bank bergerak'..)

2 ulasan:

  1. wah banyak nya buku Su, kaknoor takdpt pergi tahun ni atas sebb yg tak dpt di elakkan sabo je kalau ada umur tahun depan lagi hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya pun baru gi kali pertama Kak Noor,In Shaa Allah tahun depan boleh gi lagi.

      Padam